Kennisbank: Klanten en Orders
Order aanmaken

Via "Orders > Order aanmaken" kunt u handmatig een order aanmaken binnen het systeem.
Eventueel kunt u vanaf hier ook direct een klant aanmaken mocht het om een nieuwe klant gaan.

Zodra u een klant heeft geselecteert kunt u op bevestigen klikken.
Vervolgens komt u op deze pagina terecht voor het aanmaken van de order.



Hier kunt u alle adresgegevens van de klant wijzigen.
Ook zou u eventueel de betaalmethode aan kunnen passen en/of nog eventueel wat opmerkingen toevoegen aan de factuur.

Met "Artikel toevoegen" kunt u artikelen toevoegen aan de order.
Vervolgens verschijnt hier een scherm waar u uit uw artikelen kunt kiezen.

Bij het blok waar de prijzen staan opgesomt kunt u ook extra kosten toevoegen door op het groene plus icoon te klikken.

In het onderste gedeelte kunt u ook nog een aantal onderdelen wijzigen.


Status aanpassen naar
- Via dit dropdownmenu kunt u de orderstatus aanpassen.

Klant inlichten
- De klant krijgt een orderstatus update mail op het moment dat u een wijziging in de status doorvoert.

Commentaar in order e-mail
- Of het commentaar wat u bijvoegd in de order ook in de orderstatus update mail meegestuurd moet worden.

Commentaar zichtbaar in account
- Of het commentaar wat u bijvoegd in de order ook in de accout van de klant zichtbaar is.

Track & Trace meesturen
- Op het moment dat u het Track & Trace nummer invult wordt deze meegestuurd met de e-mail als dit vinkje aan staat.

Track & Trace
- Het Track & Trace nummer van een verstuurd pakket.

Track & Trace postcode
- Postcode bijbehorend bij het Track & Trace nummer.

Let op, alle wijzigingen worden uiteraard pas doorgevoerd zodra u op de knop update klikt bij het desbetreffende onderdeel.

(0 beoordeling(en))
Dit artikel heeft me geholpen
Dit artikel heeft me niet geholpen

Reacties (0)