Kennisbank
Mail omzetten van DirectAdmin naar Plesk

Wordt uw webshop overgezet naar onze nieuwe hosting partij dan verandert er wat voor uw e-mail. Dit dient u opnieuw in te stellen in uw e-mail programma.
Ook verandert uw webmail. Dit adres krijgt u van ons door op het moment dat wij uw webshop overzetten naar de nieuwe server.

U vindt hier een artikel hoe de webmail te benaderen.

De nieuwe e-mail dient u als POP3 in te stellen. Dit betekent dat u de e-mail lokaal naar u toe haalt. U kunt het zo instellen dat de e-mail nog een aantal dagen op de server bewaard blijft zodat u het op meerdere computers in kunt stellen.

De oude e-mail kunt u eerst exporteren zodat u dat niet kwijt bent. Dit bestand kunt u dan weer importeren in het nieuwe lokale gegevensbestand van uw nieuwe ingestelde e-mail account of u kunt het als los archief openen.
Hieronder vind u de meest voorkomende e-mail clients.

Voor het exporteren en importeren in Microsoft Outlook klikt u hier.
Voor het exporteren en importeren in Windows Live Mail klikt u hier.
In Mozilla Thunderbird kunt u de mail niet exporteren in een keer. Vandaar dat het makkelijker is om uw nieuwe account naast deze account te zetten en de oude mail te slepen naar de nieuwe mail. Mocht dit niet lukken of mocht u hier nog vragen over hebben neem dan gerust contact met ons op.


Wanneer u uw e-mail geëxporteerd heeft, kunt u uw nieuwe e-mail instellen. Hieronder vind u een stappenplan van de meest voorkomende e-mail clients.

Microsoft Outlook
Windows Live Mail
Mozilla Thunderbird

Nadat deze stappen doorlopen zijn bent u helemaal klaar om uw nieuwe e-mail te gaan gebruiken. Mocht u over een van deze stappen nog vragen hebben dan kunt u zonder problemen contact met ons opnemen.

(6 beoordeling(en))
Dit artikel heeft me geholpen
Dit artikel heeft me niet geholpen

Reacties (0)