Kennisbank
Veelgestelde vragen over Shoptrader Payments en Pay.nl

Wat is Shoptrader Payments?

Shoptrader Payments is een betaaldienst die is ontstaan uit een alliantie van Shoptrader BV met Pay.nl en exclusief wordt aangeboden binnen het shoptrader platform.

 

Wie is Pay.nl?

Pay.nl is een nederlandse no-nonsense Payment Service Provider die door DNB gelicenceerd is en net als banken en andere Clearing Payment Providers vallen deze onder de gewone controle van De Nederlandsche Bank te Amsterdam. Ze hebben veel ervaring op het gebied van online betalingen en dagelijks verwerken zij tienduizenden betalingen voor meer dan 3.500 webshops.

 

Hoe kan het dat de betaaltarieven veel lager zijn dan bij andere sommige andere Payment Service Providers?

De reden is dat we, door alle transacties van webwinkels binnen ons platform bij elkaar op te tellen, zogenaamd ‘grootinkoop’ hebben kunnen doen van betaaltransacties. Hoe groter de aantallen, hoe voordeliger de tarieven, zo kunnen alle webwinkels binnen het Shoptrader platform genieten van de samen…

U kunt de tarieven terugvinden op onze website http://www.shoptrader.nl/shoptrader-payments/

 

Voor hoelang zit ik aan deze betaalservice vast?

De opzegtermijn voor Shoptrader Payments is 1 maand.

 

Hoe kan ik gebruik maken van Shoptrader Payments?

U kunt uw op twee manieren uw webshop aansluiten of overstappen

  1. U klikt op de pop-up in uw backoffice op de button ‘ja, ik stap over’
  2. U gaat vanuit uw backoffice naar add-ons (rechts bovenin) en selecteert de Shoptrader Payments add-on.

 

Wat gebeurd er als ik mijn webshop aanmeld?

  1. Door de klikken op de button of de add-on te selecteren, ontvangen wij goedkeuring van u om de aanmelding bij Pay.nl te starten. U krijgt door de aanmelding een e-mail van Pay.nl met uw logingegevens en uw Merchant gegevens.
  2. Uw webshop wordt door de snelle goedkeuringskoppeling van Pay.nl gelijk correct gekoppeld aan de betaal- en verzendmodules. Uw shop verliest dus op geen enkel moment de mogelijkheid om voor uw klanten bestellingen af te ronden.
  3. Shoptrader BV overlegd aan Pay.nl uw ID kaart en uw KvK-gegevens (indien u korter dan 6 maanden bij Shoptrader BV als klant geregistreerd staat).

 

Waar vind ik de tarieven terug die behoren bij mijn Shoptrader Payments contract?

In uw backoffice heeft u rechts bovenin een groene knop genaamd ‘MyShoptrader’. Nadat u deze geselecteerd hebt, ziet u meerder tabbladen waaronder: Transacties via Shoptrader Payments. Na selectie van dit tabblad komt u uit bij 3 extra tabbladen met uw transactieweek overzicht, facturen en overeenkomst. Onder het kopje ‘overeenkomst’ vindt u de afspraken voor uw betalingen terug.

 

Wat moet ik verstaan onder Facturen bij Shoptrader Payments?

Wij innen wekelijks, dagelijks of maandelijks (afhankelijk van de afspraken) de transactiekosten rechtstreeks bij Pay.nl van uw te clearen saldo. Dit kan alleen geschieden door middel van de factuur die wij aan onze klanten beschikbaar stellen. Na de afsluiting van de transactieperiode (week, dag of maand) stellen wij in uw backoffice de PDF factuur voor de betreffende week ter beschikking.

 

Wat is “clearen” van boeksaldo bij Pay.nl?

De ontvangen orders en bijbehorende gelden die vanuit uw transacties komen op, de te verwachten, valutadatum zullen tot de uitbetaaldatum geparkeerd worden op de rekening “Stichting gelden derden Pay.nl”.

 

Wanneer worden de betalingen gecleared naar uw bankrekening?

Indien u geen gebruik maakt van de add-on Shoptrader Payments - Extra Service zal de uitbetaling standaard 1x per week op maandag (mits een gesloten bankendag) worden uitbetaald. Door middel van de add-on Extra Service krijgt u de mogelijkheid om per dag of per maand uitbetaling te ontvangen.

 

Welke documenten zijn nodig om bij Pay.nl te kunnen uitkeren naar uw zakelijke bankrekening?

-          Een duidelijke en geldig Kopie legitimatie bewijs van de eigenaar.

-          Uittreksel Kamer van Koophandel (niet ouder dan 6 maanden)

-          Kopie bankafschrift zakelijke rekening. Afschrift hoort aan de volgende eisen te voldoen:

           Afschrift mag niet ouder zijn dan 3 maanden, IBAN nummer, adres, bedrijfsnaam en bank logo moeten alle zichtbaar zijn.

-          Een getekende Alliantie-overeenkomst die via Pay.nl gedownload kan worden in het onderdeel ‘Bedrijfsgegevens’.

 

 

Welke standaard betaaldiensten zitten er in het gratis pakket?

Er van uitgaande dat uw verkopende artikelen onder normale supervisie valt dan heeft u de navolgende opties STANDAARD in uw webshop voor betalingen:

iDEAL, Sofortbanking, Bancontact/Mister Cash, PayPal, GiroPay, MyBank, Afterpay digitaal factuur, Afterpay eenmalige machtiging, Paysafecard, Incasso, Restitutie, Incasso Klantstornering, Gezondheidsbon, e-bon en overige bonnen, Bitcoin, Overboeking.

(6 beoordeling(en))
Dit artikel heeft me geholpen
Dit artikel heeft me niet geholpen

Reacties (0)