Kennisbank
SendCloud

Nadat u de add-on heeft aangevraagd zullen wij de aanmeld procedure starten bij SendCloud.
Wij sturen uw gegevens naar deze partner zodat de account in orde gemaakt kan worden.
Wel raden wij aan om altijd even te bellen om tarieven af te spreken in verband met het aantal bestellingen.

Hierna ontvangt u een Public Key en Secret Key, deze kunnen ingevoerd worden in de backoffice via "Configuratie > Configuratie add-ons > SendCloud".

Om uw keys te achterhalen volgt u onderstaande stappen.
1. Ga naar het controlepaneel van Sendcloud via https://panel.sendcloud.nl/

2. Ga naar instellingen rechtsboven.

3. Ga vervolgens naar API, daar ziet u de Public en Secret key. Kopieer deze.



Hier kunt u ook instellen of alle orders direct naar SendCloud doorgestuurd dienen te worden of dat u dit handmatig wilt doen.
Het handmatig versturen naar SendCloud kan zoals aangetoond op de afbeelding hieronder.



Hieronder ziet u een afbeelding om een idee te krijgen van de SendCloud omgeving.



Door op de status hiervan te klikken komt in de detailpagina van de order.
Hier kunt u een label genereren voor het verzenden van dit pakket met de gewenste verzendpartij.
De trackingcode (indien relevant) zal aangemaakt worden.



Aanvullende informatie over SendCloud Scan en Go:

Indien u voor deze aanvullende dienst heeft gekozen zult u een scanner ontvangen van SendCloud.
Op het moment dat deze geactiveerd is zal er een barcode op de facturen geplaatst worden.
Deze kan vervolgens ingescand worden en hier zal dan automatisch een label voor aangemaakt worden.

(1 beoordeling(en))
Dit artikel heeft me geholpen
Dit artikel heeft me niet geholpen

Reacties (0)